#10 Kost - Věžák

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #10 Kost - Věžák

Výškový profil
Začneš okolo hradu Kost po silnici a po 300m naběhneš na červeno-modro-zelenou značku , a po krásné cestě jdeš podél Bílého rybníka. Na [0,7] se nejprve oddělí červená, potom zelená, a ty se držíš modré značky. Je to parádní houpavá široká cesta, po chvilce budeš mít vlevo rybník Partoťák. Na [1,6] se stáčí modrá doprava a následuje následuje mírné stoupání údolím po louce . Tady pozor na [2,4], modrá odbočí z údolí doleva a jdeš poměrně strmě vzhůru. Jakmile se profil narovná, jsi na silnici, odbočíš doprava a jdeš mírně z kopce směr Dobšice. V Dobšicích na návsi tě opustí modrá značka, a ty se držíš silnice směr Rytířova Lhota a Libošovice, mezi těmito vesnicemi je to silnička pro rychlé nohy . Na kraji Libošovic uhneš před hřibovem doleva a podél hřbitovní zdi mezi domy oběhneš vesnici. Na silnici opět doleva, až na křižovatku na druhém konci vesnice. Tady už se držíš červené, přeběhneš přes křižovatku rovně a odbočíš po červené doleva na štěrkovou cestu. Nejprve rovina, potom seběh, cesta je čím dál menší, a kořeny a kameny čím dál větší. Tato trailová část končí u opravdové lahůdky, lávka ze tří kulatin a jakože zábradlí . Doporučuji opatrnost, klouže to vždycky! Za potokem už vidíš silnici , dáš se doprava a rovinatým asfaltem tě čeká posledních 1,1km na předávku. Pozor, na tomto posledním kilometru můžeš v protisměru potkat běžce na úseku #4, tak se nenech zmást.

Kost

Jeden z nejlépe zachovaných středověkých hradů, postavený v polovině 14. stol. v gotickém stylu. Hrad, založený v údolí Plakánku, se tyčí na pískovcové skále nad Bílým rybníkem. Jeho dominantu tvoř...

Humprecht

Lovecký zámeček vystavěný v letech 1666-68, na návrh architekta italského původu Carla Luragiho, ve stylu manýrismu s prvky pozdní renesance a ranného baroka. Byl postaven na zakázku Jana Humprecht...

Podtrosecké rybníky

Věžák, Nebák, Rokytňák, Vidlák, Krčák, Dolský a Podsemínský. To je osm rybníků známých spíše pod souhrnným názvem Podtrosecké rybníky. Nacházejí se, jak již název napovídá, pod dominantou Českého r...

Další informace

Spíš lehčí etapa s jedním kratším výběhem

Silniční část by měla být bez velkého provozu, přesto opatrně

Na červené značce v závěrečné části koukej pořádně pod nohy, budeš tady asi s čelovkou

Na předávce u Věžáku je poměrně málo místa na auta a je to chráněná lokalita, prosíme o co nejkratší pobyt aut, díky