#11 Sobotka -Trosky

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #11 Sobotka -Trosky

Výškový profil
Od předávky jdeš po žluté turistiké pěšině, zvlněným terénem do Nepřívěc. Tady doprava vesnicí nahoru kolem krásnýho kostelíku až na konec asfaltu, a dál lesní cestou přes vyhlídková místa do Stéblovic. Tady doleva krátce po silnici a následně po zelené doleva prudkým seběhem dolů. Zelená tě zavede do lesa, a musíš přes koleje. Pozor - není to žádný značený přejezd, tak opatrně! Po zelené dojdeš na silnici, a na [5,7] se dáš se doleva. Po 300m doprava, a následně na [6,6] po modré z kopce dolů po asfaltu směr Nebákov . Tam začíná zásadní práce - je třeba vystoupat po červené na Trosky. Po prvním strmém stoupání (cca 500m) se dostaneš na rovinku s krásným výhledem na naši dominantu a tvůj cíl. Po asfaltu prijdeš na silnici, po ní asi 300m a na [9,9] odbočíš u tábořiště Svitačka doleva na polní cestu a po ní stoupáš kolem pomníku až do cíle. Od nebákova se stále držíš červené

Sobotka

Sobotka leží v malebné krajině Českého ráje. Kromě historického centra s radnicí, goticko-renesančním kostelem sv. Maří Magdaleny a řadou roubených přízemních i patrových domů si můžete prohlédnout...

Podsemínský mlýn

Kouzelné místo jako z pohádky. Jeden z původně 18ti mlýnů na říčce Žehrovce. První zmínka pochází již v první poloviny 16. století. V průběhu doby se zde střídalo několik mlynářských rodů, poslední...

Trosky

Trosky jsou nejznámějším symbolem Českého ráje. Hrad založený koncem 14. století Čeňkem z Vartenberka. Dominantou jsou dvě věže, které leží na dvou sopečných vrcholcích a mezi nimiž se rozkládá zří...

Další informace

Pozor na neznačeném přechodu kolejí

Od Nebákova nahoru je to nejtěžší místo, ale nehrozí nic než vyšší tepovka ....

Navigace

Zobrazení na MAPY.CZ s možností uložení trasy
GPX soubor ke stažení (klikni pravou myší a vyber "Uložit odkaz jako...")

A od té chvíle už jsem stále jen utíkal. Já netušil, že je to k něčemu dobrý.