#11 Humprecht -Trosky

20-40-30-10

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #11 Humprecht -Trosky

Od předávky jdeš po žluté turistické pěšině, zvlněným terénem do Nepřívěc. Tady doprava vesnicí nahoru kolem krásnýho kostelíku až na konec asfaltu, a dál lesní cestou přes vyhlídková místa do Stéblovic. Tady doleva krátce po silnici a následně po zelené doleva prudkým seběhem dolů. Zelená tě zavede do lesa, a musíš přes koleje. Pozor - není to žádný značený přejezd, tak opatrně! Po zelené dojdeš na silnici, a na 5,7 se dáš doleva. Po 300m doprava, a následně na 6,6 po modré z kopce dolů po asfaltu směr Nebákov . Tam začíná zásadní práce - je třeba vystoupat po červené na Trosky. Po prvním strmém stoupání (cca 500m) se dostaneš na rovinku s krásným výhledem na naši dominantu a tvůj cíl. Po asfaltu prijdeš na silnici, po ní asi 300m a na 9,9 odbočíš u tábořiště Svitačka doleva na polní cestu a po ní stoupáš kolem pomníku až do cíle. Od nebákova se stále držíš červené

co říkají závodníci

Na tohle jsem se moc těšil, výběh na Trosky v počínajícím svítání, úplná romantika, navíc jsem měl nohy, super.
Vladimír
Závěrečné stoupání na Trosky by se zdálo být za trest, ale stoupání je příjemné, není se už na co šetřit a ty výhledy za svítání byly spíše odměna na závěr etapy.
Magda
Noční etapa na Trosky byla moc hezká, do 7. km se mi běželo výborně, pak jsem bohužel zabloudila...Krásný výhled na osvětlené Trosky vše vynahradil. Závěrečný kopec už bolel, ale to asi při takovýchto závodech musí.
Alena
Chvíli mi bylo divný, že běžím dost z kopce. Hrady jsou přece na kopcích. A pak to přišlo. Závěr k parkovišti je velká výzva. Trasa skvěle značená a výhled cestou na osvětlený hrad je parádní.
Pavel
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Sobotka

Sobotka leží v malebné krajině Českého ráje. Kromě historického centra s radnicí, goticko-renesančním kostelem sv. Maří Magdaleny a řadou roubených přízemních i patrových domů si můžete prohlédnout rodný dům básníka F...

Podsemínský mlýn

Kouzelné místo jako z pohádky. Jeden z původně 18ti mlýnů na říčce Žehrovce. První zmínka pochází již v první poloviny 16. století. V průběhu doby se zde střídalo několik mlynářských rodů, poslední byla rodina Skálů, ...

Trosky

Trosky jsou nejznámějším symbolem Českého ráje. Hrad založený koncem 14. století Čeňkem z Vartenberka. Dominantou jsou dvě věže, které leží na dvou sopečných vrcholcích a mezi nimiž se rozkládá zřícenina hradu. Na niž...

Sluchátka OPENRUN

Nejprodávanější sportovní sluchátka Aeropex přicházejí nyní v novém balení, funkcí rychlého nabíjení a novým jménem. SHOKZ OpenRun jsou naše nejlehčí sluchátka a jsou navržena tak, abyste si užili skvělý zvuk. Díky dl...