#12 Trosky - Mladějov

Rychlá etapa pro rychlý nohy

9.200

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #12 Trosky - Mladějov

Výškový profil
Začínáš na parkovišti pod hradem směrem nahoru na hrad. Těsně pod branou tvoje zelená značka odbočuje doleva , prudce dolů po úzké pěšině. Tady pozor, je to prudké, a za mora velmi kluzké. Na [0.9] opouštíš zelenou značku, a jdeš po asfaltové cestě dolů. Přes vesnici Kabáty, až na křižovatku u památného jasanu [2,1], kde se dáš doprava, a valíš po zemědělské cestě mezi pastviny , nezapomeň zvednout hlavu směrem doprava, uvidíš Trosky v zákrytu.\\ Této cesty se držíš až na [4,1], kde je třeba přeběhnout přes silnici a pokračovat v rychlém tempu po lesní cestě. Na [4,9] se po krátkém stoupání vyhoupneš na cestu, kde půjdeš rovně dolů po modré značce . Dole se dáváš dvakrát doprava, široká bývalá asfaltka je poslední stoupající úsek, který končí při vyběhnutí z lesa. Na následující křižovatce [6,6] jdeš doleva po zelené značce, která se při vběhnutí do lesa změní v krátký, ale náročný a technický seběh k rybníku Doly [7,5]. Od rybníku už je to snadné, téměř po rovině jdeš údolíčkem po modré až do Mladějova.
Nádherná pěšina, kde to běží samo, nehledě na silnici, na které rychlostí trháš asfalt!
Monča
Etapa začne krátkým, ale výživným stoupáním k hradu, plíce ale dostanou možnost dohnat vás v prudkém terénním seběhu, který je spíš pro kamzíky. Trasa pak pokračuje pěknou širokou cestou. Po přeběhnutí po kraji pole následuje technický seběh lesem a finále po rovině až do Mladějova.
Tomáš
Pro mě nejhezčí úsek z těch, co jsem běžela. Na startu trochu nechápeš, že o půl třetí ráno vybíháš. Kousek po asfaltu do kopce a pak to přijde - náročný prudký seběh po pěšince, která se klikatí - výborně značeno - reflexy úžasně svítí. Přeběh přes louku, obavy, že bych netrefila cestičku na druhém konci rozpouští opět skvělé značení reflexy. Vybíhám na asfalt, v ohradě zahlédnu zvědavé krávy, asi se diví...
Jindra

Další informace

Pozor při seběhu z Trosek, nejdřív je to technický, potom prudká safaltka, tak ať to nepřeženeš!

Zrádné mohou být za tmy vlastně všechny tři seběhy, ty dva v lese směrem dolů přitvrzují.

Před Mladějovem probíhají lesnické práce a cesty příliš neberou zřetel, doufejme že to do našeho termínu uklidí .....

Zajímavosti v okolí

Trosky

Trosky jsou nejznámějším symbolem Českého ráje. Hrad založený koncem 14. století Čeňkem z Vartenberka. Dominantou jsou dvě věže, které leží na dvou sopečných vrcholcích a mezi nimiž se rozkládá zří...

Apolena

Přírodní rezervace. Skalní masiv z měkčího pískovce. Mezi skalami leží puklinová jeskyně Sklepy, která je zimovištěm netopýrů. Z důvodu ochrany oblasti je pro návštěvníky uzavřena.

Pískovcový lom Střeleč

Jámový lom Střeleč u Hrdoňovic patří k nejvýznamnějším ložiskům kvalitních sklářských písků v Čechách. Z písku se vyrábí křišťálové, obalové a ploché sklo a skelná vlákna.

Gpx, odkazy na mapy, navigace, Pdfko pro tisk

Zobrazení na MAPY.CZ s možností uložení trasy
PDF s detailním popisem úseku (určeno pro tisk)
GPX soubor ke stažení (klikni pravou myší a vyber "Uložit odkaz jako...")