#12 Trosky - Mladějov

Rychlá etapa pro rychlý nohy

9.200

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #12 Trosky - Mladějov

Výškový profil
Začínáš na parkovišti pod hradem směrem nahoru na hrad. Těsně pod branou tvoje zelená značka odbočuje doleva , prudce dolů po úzké pěšině. Tady pozor, je to prudké, a za mora velmi kluzké. Na [0.9] opouštíš zelenou značku, a jdeš po asfaltové cestě dolů. Přes vesnici Kabáty, až na křižovatku u památného jasanu [2,1], kde se dáš doprava, a valíš po zemědělské cestě mezi pastviny , nezapomeň zvednout hlavu směrem doprava, uvidíš Trosky v zákrytu.\\ Této cesty se držíš až na [4,1], kde je třeba přeběhnout přes silnici a pokračovat v rychlém tempu po lesní cestě. Na [4,9] se po krátkém stoupání vyhoupneš na cestu, kde půjdeš rovně dolů po modré značce . Dole se dáváš dvakrát doprava, široká bývalá asfaltka je poslední stoupající úsek, který končí při vyběhnutí z lesa. Na následující křižovatce [6,6] jdeš doleva po zelené značce, která se při vběhnutí do lesa změní v krátký, ale náročný a technický seběh k rybníku Doly [7,5]. Od rybníku už je to snadné, téměř po rovině jdeš údolíčkem po modré až do Mladějova.

Trosky

Trosky jsou nejznámějším symbolem Českého ráje. Hrad založený koncem 14. století Čeňkem z Vartenberka. Dominantou jsou dvě věže, které leží na dvou sopečných vrcholcích a mezi nimiž se rozkládá zří...

Apolena

Přírodní rezervace. Skalní masiv z měkčího pískovce. Mezi skalami leží puklinová jeskyně Sklepy, která je zimovištěm netopýrů. Z důvodu ochrany oblasti je pro návštěvníky uzavřena.

Pískovcový lom Střeleč

Jámový lom Střeleč u Hrdoňovic patří k nejvýznamnějším ložiskům kvalitních sklářských písků v Čechách. Z písku se vyrábí křišťálové, obalové a ploché sklo a skelná vlákna.

Další informace

Pozor při seběhu z Trosek, nejdřív je to technický, potom prudká safaltka, tak ať to nepřeženeš!

Zrádné mohou být za tmy vlastně všechny tři seběhy, ty dva v lese směrem dolů přitvrzují.

Před Mladějovem probíhají lesnické práce a cesty příliš neberou zřetel, doufejme že to do našeho termínu uklidí .....

Gpx, odkazy na mapy, navigace, Pdfko pro tisk

Zobrazení na MAPY.CZ s možností uložení trasy
PDF s detailním popisem úseku (určeno pro tisk)
GPX soubor ke stažení (klikni pravou myší a vyber "Uložit odkaz jako...")
Mapa přejezdu autem

Chceš-li porozumět lidem, přestaň poslouchat, co říkají.