#13 Mladějov - Libuň

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #13 Mladějov - Libuň

Výškový profil
Od startu v Mladějově se držíš červené turistické, která tě vede po asfaltce nejprve dolu ke koupališti a potom dokopce na obec Loveč. Po proběhnutí vesnicí vesnicí máš krásný výhled na Trosky, ale rychle přejdeš z asfaltu na lesní cestu a stoupáš na nejvyšší bod úseku. Na [2,8] začneš klesat, až přijdeš na silnici, kde ale okamžitě odbočuješ stále po červené na trailovou lesní cestu, která se klikatí až pod zříceninu hradu Pařez . Tady opouštíš červenou a jdeš po asfaltce přes Pařezskou Lhota , což znamená, že musíš překonat druhý kopec na cestě. Po vyběhnutí na silnici se dáš po rovině doprava, a za křižovatkou na [5,2] odbočíš doleva, po modré dolů z kopce. Tenhle sešup te přivede okolo zahrádkářské kolonie k rybníku i s vodníkem. Držíš se stále modré a po krátkém stoupání už běžíš po louce dolů , a koukáš do cíle své etapy. Po silnici tě čeká závěrečných 1,1km do cíle.

Pískovcový lom Střeleč

Jámový lom Střeleč u Hrdoňovic patří k nejvýznamnějším ložiskům kvalitních sklářských písků v Čechách. Z písku se vyrábí křišťálové, obalové a ploché sklo a skelná vlákna.

Prachov

Prachovské skály jsou přírodní pískovcové skalní útvary zajímavé členitosti a tvarů. S hned několika vyhlídkami nabízí skvělý pohled na Český ráj.Tyto skály nacházející se nedaleko Jičína byly vytv...

Zřícenina hradu Pařez

Na samém okraji Prachovských skal můžeme nalézt skalní hrad Pařez. Dodnes se dochovalo několik ve skále vytesaných světniček a nevelké fragmenty vnějšího zdiva. Zanikl zřejmě v době husitských vál...

Další informace

Za mokra jsou tu místa, které mohou klouzat

POZOR od Pařezské Lhoty na modrou odbočku, kolem Prachova se může pohybovat víc turistických aut

Velmi všestranná etapa, všechny povrchy, všechny sklony
GPX soubor ke stažení

Miřte na měsíc. I když jej minete, skončíte mezi hvězdami