#14 Libuň - Košov

Jedna ze tří nejtěžších etap

8.500

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #14 Libuň - Košov

Výškový profil
Už od startu v Libuni vidíš, kam se musíš asi tak dostat - na kopce před sebou. Začneš po žluté vesnicí až k hlavní silnici. Tady opravdu pozor, je to hlavní R35 a podchod tady nemají, ale organizátoři na přechodu pomohou. Jakmile jseš za hlavní silnicí, jdeš dál po žluté, a za stálého stoupání vybíháš z vesnice . Po doběhnutí do osady Svatý Petr se změní asfalt na lesní cestu, a stále stoupá az na [3,0]. Tady opustíš žlutou, a dáváš se doleva po velké cestě, která je přeci jenom milosrdnější . Na tomto traverzu jsi v prvním patře a máš chvíli si vydechnout. Na [4,8] přideš na silnici, po které odbočíš doprava, do kopce na Dráčov. To už jsi na modré, které se držíš i v Dráčově, a proto odbočíš doprava na menší asfaldku do prudšího kopce.Stále se držíš modré, která se změní na polní cestu a už vidíš horizont. Tady se nezapomeň otočit, ten výhled stojí za to . Z horizontu na [6,9] jdeš na rozcestí Morcinov, a z něj z kopce dolů po žluté směr Košov. Na asfaltce odbočíš doprava po červené závěrečných 700m do cíle. Pozor, těsně před cílem přebíháš silnici, kde se budou motat hlavně účastníci závodu se svými auty, tak opatrně.

Jičín

Město pohádek Václava Čtvrtka o loupežníkovi Rumcajsovi a jeho rodině, ale také důstojná rezidence Albrechta z Valdštejna, který tady chtěl vybudovat hlavní město svého panství – to je Jičín, jedna...

Obrácené zvony v Rovensku

Z venku nenápadná dřevěná zvonice v Rovensku pod Troskami skrývá unikátní světovou zvláštnost - zvony obrácené srdci vzůru.Původní dřevěná zvonice, která byla na tomto místě postavena, vyhořela za ...

Alainova věž

Alainova věž, původně luxusní posed, je jednopatrová kamenná stavba s ochozem. Byla vybudována na popud majitelů zdejšího panství, rodu Rohanů, jako součást zdejší velkolepě navržené obory.

Další informace

Od Libuně tě čeká 6,5km do kopce, z toho 1,5km volnějších, tak dobře rozvrhni síly

Kromě překonání státovky v Libuni, jsou to silničky s minimálním provozem

Na horizontu u lavičky to opravdu stojí za to, vidíš Trosky, Bezděz, Vyskeř, Ralsko, Ještěd a spoustu dalčích vzdálených kopců

Košov je předávka s nejmenším prostorem pro parkování, prosíme o co nejmenší zdržení aut!

Navigace

Zobrazení na MAPY.CZ s možností uložení trasy
GPX soubor ke stažení (klikni pravou myší a vyber "Uložit odkaz jako...")

Nemůžete čekat, až bouřka přejde, je nutné naučit se tančit v dešti.