#14 Libuň - Košov

Jedna ze tří nejtěžších etap

8.500

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #14 Libuň - Košov

Výškový profil
Už od startu v Libuni vidíš, kam se musíš asi tak dostat - na kopce před sebou. Začneš po žluté vesnicí až k hlavní silnici. Tady opravdu pozor, je to hlavní R35 s velkým provozem. Jakmile jsi za hlavní silnicí, jdeš dál po žluté, a za stálého stoupání vybíháš z vesnice . Po doběhnutí do osady Svatý Petr se změní asfalt na lesní cestu, a stále stoupá až na [3,0]. Tady opustíš žlutou, a dáváš se doleva po velké cestě, která je přeci jenom milosrdnější . Na [4,8] přideš na silnici, po které odbočíš doprava, do kopce na Dráčov. To už jsi na modré, které se držíš i v Dráčově, a proto odbočíš doprava na menší asfaldku do prudšího kopce. Stále se držíš modré, která se změní na polní cestu a už vidíš horizont. Tady se nezapomeň otočit, ten výhled stojí za to . Z horizontu na [6,9] jdeš na rozcestí Morcinov, a z něj z kopce dolů po žluté směr Košov. Na asfaltce odbočíš doprava po červené závěrečných 700m do cíle.

Jičín

Město pohádek Václava Čtvrtka o loupežníkovi Rumcajsovi a jeho rodině, ale také důstojná rezidence Albrechta z Valdštejna, který tady chtěl vybudovat hlavní město svého panství – to je Jičín, jedna...

Obrácené zvony v Rovensku

Z venku nenápadná dřevěná zvonice v Rovensku pod Troskami skrývá unikátní světovou zvláštnost - zvony obrácené srdci vzůru.Původní dřevěná zvonice, která byla na tomto místě postavena, vyhořela za ...

Alainova věž

Alainova věž, původně luxusní posed, je jednopatrová kamenná stavba s ochozem. Byla vybudována na popud majitelů zdejšího panství, rodu Rohanů, jako součást zdejší velkolepě navržené obory.

Další informace

Od Libuně tě čeká 6,5km do kopce, z toho 1,5km volnějších, tak dobře rozvrhni síly

Kromě překonání státovky v Libuni, jsou to silničky s minimálním provozem

Na horizontu u lavičky to opravdu stojí za to, vidíš Trosky, Bezděz, Vyskeř, Ralsko, Ještěd a spoustu dalčích vzdálených kopců

Košov je předávka s nejmenším prostorem pro parkování, prosíme o co nejmenší zdržení aut!

Gpx, odkazy na mapy, navigace, Pdfko pro tisk

Zobrazení na MAPY.CZ s možností uložení trasy
PDF s detailním popisem úseku (určeno pro tisk)
GPX soubor ke stažení (klikni pravou myší a vyber "Uložit odkaz jako...")
Mapa přejezdu autem

Nemůžete čekat, až bouřka přejde, je nutné naučit se tančit v dešti.