#15 Košov - Můstky Lomnice

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #15 Košov - Můstky Lomnice

Výškový profil
Začneš z Košova po červené, a po 300m odbočíš po žluté doprava, a té se budeš držet až na [3,0] pod Alainovu věž, pozor, pod listím se skrývají velmi nepříjemně proti chodidlu postavené kameny. Pod Alainovou věží začne hlavní stoupání, které končí až na Táboře [5,4]. Z vrcholu Tábor se dáš po modré turistické podél nádherné křížové cesty , a pod lesem koukej po odbočce doleva na nenápadnou cestu loukou. Když zaběhneš do lesa, tak větší cesta pokračuje rovně, ale ty se stáčíš doprava dolů po pěšině. Po té přiběhneš na žlutou a běžíš po ní rovně dolů k bývalému loveckému zámečku. U něj po silničce doleva, která tě vyvede na normální silnici. Doprava a u vodojemu po zelené doleva. Tady je poslední stoupání po asfaltce na vyhlídkový bod [9,1] , kde opustíš zelenou a jdeš po louce podél lesa. V lese tě na posledním kilometru budeme vést po nenápadných pěšinách s přeskakováním potoku, až uvidíš areál skokanských můstků .

Alainova věž

Alainova věž, původně luxusní posed, je jednopatrová kamenná stavba s ochozem. Byla vybudována na popud majitelů zdejšího panství, rodu Rohanů, jako součást zdejší velkolepě navržené obory.

Tábor

Táborská rozhledna, často nazývaná jako Rozhledna Svobody- Hýlačka byla postavena v roce 1920 klubem českých turistů. Stále i zarostlá mohutnými stromy poskytuje výhled na Tábor nebo třeba Čertovy ...

Skokanské můstky

Velmi netradiční rozhledna umístěná do věže skokanského můstku K70 v Lomnici nad Popelkou s nádherným výhledem na Krkonoše. Autorem projektu je Jaromír Stránský z Lomnice nad Popelkou a v roce 2007...

Další informace

Trasa vede hodně terénem, tak tomu přizpůsob obuv.

0,5km vede po silnici, která je dost úzká, a budou se zde pohybovat auta účastníků, tak pozor

Je zde několikrát prudká změna směru, tak sleduj značení

POZOR - v závěru se neběží smyčka, ale jde se přímo do areálu můstků - jdi podle značení!

Gpx, odkazy na mapy, navigace, Pdfko pro tisk

Zobrazení na MAPY.CZ s možností uložení trasy
PDF s detailním popisem úseku (určeno pro tisk)
GPX soubor ke stažení (klikni pravou myší a vyber "Uložit odkaz jako...")
Mapa přejezdu autem

Nikdy neexistují definitivní porážky nebo vítězství, protože dnešní porážka se může změnit v zítřejší vítězství