#16 Můstky Lomnice - Kozákov

Na nejhezčí a nejvyšší místo na trase

11.500

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #16 Můstky Lomnice - Kozákov

Výškový profil
Od skokanských můstků po asfaltce prudce nahoru a po 150m doprava na cestu, která nás mezi polema dovede na silnici. Tady vlastně pouze přebíháme a dáme se doprava kolem zemědělských objektů po asfaltce. Po ní doběhneme na křižovatku se žlutou [1,3], kde jdeme doleva na Skuhrov . Ve Skuhrov nabíháš na červenou, a tý se držíš až do cíle!! Po mírném klesání po louce tě na [3,1] čeká sešup . Cesta je sice prudká, ale není nijak záludná, takže se dostaneš na dno údolí a tím ještě klesáš k vesnici Veselá. Tady ale pro někoho může končit sranda, protože červená zahne z asfaltky prudce doprava začínáš stoupat na Kozákov [4,3]. Nejprve tě vyvede širší cesta na silnici [5,8], POZOR, je to hlavní silnice a ty ji musíš přeběhnout. Pak běžíš doleva necelý kilimetr po pěšině podél silnice, a na [6,8] červená odbočuje doprava a začíná další prudká část stoupání. Ale odměna na sebe nenechá čekat, a ty výhledy tě určitě dostanou, tak vlevo hleď! Tady jsi v předposledním patře, a po rovince doběhneš mezi domy vesnice Bačov na silnici, kterou přeběhneš a začíná poslední část stoupání na vrchol Kozákov, posledních, pozvolných, ale stoupající 1,8km

Skokanské můstky

Velmi netradiční rozhledna umístěná do věže skokanského můstku K70 v Lomnici nad Popelkou s nádherným výhledem na Krkonoše. Autorem projektu je Jaromír Stránský z Lomnice nad Popelkou a v roce 2007...

Votrubcův lom

V lomu na jižním svahu Kozákova se ještě dnes dají nalézt ametysty, záhnědy, citríny, chalcedony, acháty, jaspisy i karneoly. Po dohodě s majitelem, panem Votrubcem, je možné v lomu hledat a kameny...

Kozákov

Kozákov je věz - rozhledna vysoká 40 metrů nacházející se v srdci českého ráje. Je stále ve výborném stavu a láká každý den mnoho turistů z Liberce i okolí díky krásnému výhledu na Český ráj a tak...

Další informace

Několikrát se přebíhá malá silnice, ale na 5,8km je to hlavní, tak opatrně!!

Nejsou tady žádná extrémní sklony stoupání, ale 360m nahoru dá zabrat ....

Na nejhezčí vyhlídkové místo trasy se podívají všichni, protože se zde střídají auta.

Je to i nejvyšší bod trasy, tak si to tu užijte

Navigace

Zobrazení na MAPY.CZ s možností uložení trasy
GPX soubor ke stažení (klikni pravou myší a vyber "Uložit odkaz jako...")

Nic velkého nebylo nikdy dosaženo bez nadšení.