#18 Michovka - Záhoří

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #18 Michovka - Záhoří

Výškový profil
Začínáš mírně stoupající silnicí z Michovky do Besedic . V Besedicích držíš žlutou značku, výběh po schodech zase na asfalt, a po něm posledních k rozcestníku. Po červené doleva začíná terén, nejdřív 100m výběh, a pak rovinka lesem. Stále se držíš červené značky, až přijde odbočka z cesty na žlutou turistickou pěšinu směr Sokol. Z vršku [2,3] následuje seběh na křižovatku, kde jsi už byl a pokračuješ po asfaltu vesnicí a dále silnicí pod Besedice na křižovatku . Po asfaltovém seběhu jdeš zase z křižovatky do terénu, po zelené značce. Jakmile doběhneš na hřeben, dáš se doprava na modrou hřebenovou cestu, což je pěšinka jak má být se skalnatými stupni. Jsi na [5,2] v Koberovech, dáš se po silnici dolů, a pak zase nahoru do vesnice Chloudov a Dlouhý. Do vesnice Dlouhý ale nedoběhneš, protože na [8,1] odbočíš doprava po zelené na velkou polní cestu. V lese poslední strmý, 200m dlouhý výběh. Přijdeš na louku, a odbočíš ze zelené doleva na širokou lesní cestu, traverzuješ Hamštejnský hřeben, až přijdeš na kolmou velkou cestu. Tady po modro-zelené doleva na silnici, a po ní z kopce dolů do vesnice Záhoří s Výhledy na Krkonoše #.
Přes Sokol a Hamštejsnký hřeben prostě naprostá bomba, náročný výběh k vrcholovým skalám Sokola a potom opravdová přísná krosová ostrá hřebenovka. Nejkrásnější úsek!

Brutální, ale nádherné!
Mirko
Tak tohle bylo zlo, asi nejtěžší úsek, co jsem na podobných závodech běžel, na žluté jsem se odrovnal a pak jen trpěl do cíle.
Vladimír
Husto hustej úsek!

Další informace

Trasa je velmi členitá, a přestože tvoří větší polovinu asfalt, jsou zde trailové technické úseky, hlavně okolo Sokola a na hřebeni do Koberov.

Z Koberov na Dlouhý jdeš po silnici, není to hlavní, ale pozor na auta.

Jedna z nejpestřejších etap povrchem i výhledy, užij si to!!!

Zajímavosti v okolí

Skalní bludiště Kalich

Tento geologický útvar se nachází kousek od obce Besedice, 1,5km jihovýchodně od Malé skály. Je ideální pro nedělní výlety na čerstvém vzduchu a to i pro děti, které budou přírodními překážkami v p...

Vrch Sokol

Na samotném vrcholu (562 m n. m.) je čedičová skalka upravená na vyhlídkovou plošinu, výhled je ale již zarostlý. Blízko vrcholu je další čedičová skalka s Masarykovou vyhlídkou, která umožňuje vůb...

Suché skály

Zajímavá reliéfová výzdoba na povrchu. Praskliny umožňující nepřeberné množství cest. To vše nabízí dobrodružství nejen pro horolezce.Suché skály, často také nazývány české dolomity byly vyhlášeny ...

Gpx, odkazy na mapy, navigace, Pdfko pro tisk

Zobrazení na MAPY.CZ s možností uložení trasy
PDF s detailním popisem úseku (určeno pro tisk)
GPX soubor ke stažení (klikni pravou myší a vyber "Uložit odkaz jako...")