#19 Záhoří - Spálov

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #19 Záhoří - Spálov

Výškový profil
Od předávky jdeš po silnici dolů, a po 650m odbočíš doleva (držíš se zelené). Vyběhneš ke hřbitovu a dáš se doprava po asfaltce. Na [1,7] odbočí zelená značka, ale ty se držíš asfaltky, a na [2,1] odbočí i cyklostezka, ale ty jdeš rovně na konec asfaltky, která přejde ve štěrkovou cestu . Po rovinatém úseku začneš prudce klesat, pozor na volné kameny ve štěrkové cestě. Jakmile přiběhneš na asfaltku, dáš se u kontejneru doprava dolů, a když na [3,8] jde asfaltka doleva do pravého úhlu, ty jdeš rovně na chodník. Proběhneš na spodní silnici a po ní doleva 100m, a hned zase doleva mírně stoupající ulicí. Tou se dostaneš na hlavní silnici, kde je potřeba přejít na druhou stranu, a jít na modrou turistickou podél plotu. Po pěšině seběhneš k zastaralému areálu textily, podél staré fabriky po modré k lávce. Tady odbočí modrá doleva. ale ty jdeš rovně na lávku a budeš následovat červenou až do cíle. Po proběhnutí mezi domy a kolem čističky tě čeká nejhezčí část etapy - Riegrova stezka . Je to velmi atraktivní místo, stezka je místy úzká, a může tu být víc turistů. Buďte prosím ohleduplní, ať naše společná akce nevyvolává konflikty, je to sice závod na čas, ale vlastně až o tolik nejde. Poběžíš opravdu krásnými místy podél Jizery, po visutém chodníku, tunelem a podobně. Protože do řeky spadají skály, tak budeš muset něco nastoupat, a potom zase seběhnout. Na závěr tě čeká rovinatý úsek podél umělého kanálu do vodní elektrárny Spálov

Riegrova stezka

Je to 3km dlouhá, naučná stezka ze Semil do Podspálova nebo naopak. Pokud se ji rozhodnete projít, budete žasnout co všechno se zde, na této nenápadné a svým způsobem nepozorným očím skryté cestě n...

Via ferrata Vodní brána

Via ferrata Vodní brána je skvělou cvičnou ferratou nacházejí se přímo nad tokem řeky Jizery přimo naproti Riegrově stezce. Cesta na pilíř skalní věže Vodní brána má obtížnost C+ (středně těžká).

Malá vodní elektrárna Spálov

Vodní elektrárna nacházející se v osadě Podspálov byla vybudována v roce 1921 podle návrhu slavného architekta Emila Králíčka a je dodnes plně funkční. Ručně ovládaná, středotlaká, průtočná a pološ...

Další informace

Pozor při průběhu městem Semily

Na Riegrově stezce buďte prosím ohleduplní k ostatním návštěvníkům tohoto krásného místa.

Navigace

Zobrazení na MAPY.CZ s možností uložení trasy
GPX soubor ke stažení (klikni pravou myší a vyber "Uložit odkaz jako...")

Nejdříve od sebe musíte očekávat výsledky, a až potom jich můžete dosáhnout. — Michael Jordan