#19 Pelechov-Líšný

Ze zhora dolů, nahoru, a zase dolů

7.000

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #19 Pelechov-Líšný

Výškový profil
Na startu si užij výhledy, protože následuje první 2km pěkný sešup po asfaltu do Železného Brodu . Dole ve městě musíš přejít přes hlavní silnici, a po levé straně pokračuješ dolů do města. Před železničním mostem [1,9] se dáš doleva mezi garáže a jdeš po zelené značce štěrkovou cestu. Následuje houpačka po zelené na [3,4], kde opustíš zelenou a sbíháš dolů kolem rekreačních domků, až skončí štěrkovka a jdeš po louce do lesa . To už se připojila žlutá značka, po které jdeš prakticky až do cíle. Nicméně tě čeká to nejhezčí, výběh po pěšině nad Jizeru a následná zvlněná paráda lesem . Chvíli je to po jehličí, potom občas přes potok, a následně stoupání po štěrkovce. Stoupání končí u silnice [6,0], kde už koukáš do údolí u Malé Skály. Na silnici ani nenaběhneš, ale jdeš doprava po žluté směrem k vysílači, před kterým značka uhne prudce po louce dolů a po pěšině na silnici. To už jsi 200m od cíle, opouštíš značku a po silnici jdeš pod viadukt, kde čeká parťák na předávku.

Železný Brod

Město s 6000 obyvateli. Část města zvaná Trávníky s cennými příklady lidové architektury je chráněna jako vesnická památková rezervace. Dlouholetá tradice zpracování skla.

Splzov

Splzov se nachází v malebném údolí řeky Jizery mezi městem Železný Brod a vesnící Malá Skála. Zajímavostí je jez, který nutí vodáky na jejich jízdě zastavit. Má betonovou konstrukci a přes rok na n...

Suché skály

Zajímavá reliéfová výzdoba na povrchu. Praskliny umožňující nepřeberné množství cest. To vše nabízí dobrodružství nejen pro horolezce.Suché skály, často také nazývány české dolomity byly vyhlášeny ...

Další informace

Po krátkém seběhu z Pelechova probíháme přes areál základní školy a podchodem pod hlavní silnicí

V Železném Brodě musíš absolvovat jediné překřížení silnice s provozem

Za mokra dej pozor při závěrečném seběhu, strmá louka může proklatě klouzat!
GPX soubor ke stažení

Síla nepramení z tělesné zdatnosti. Vyplývá z nezkrotné vůle.