#20 Spálov -Líšný

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #20 Spálov -Líšný

Výškový profil
Od předávky tě čeká 3km rovné rychlé silnice podél Jizery směr Železný Brod. V Brodě u tenisových kurtů odbočíš doleva na lávku pro pěší, a za lávkou po nábřeží doprava. Za třetím panelákem se dáš doleva (jednosměrka v druhém směru), a přijdeš k hlavní silnici . Tady pozor, musíš přeběhnout přes silnici, a dáš se podél veterinární ambulance po zelené značce mírně vzhůru štěrkovou cestou. Následuje houpačka po zelené na [5,0], kde opustíš zelenou a sbíháš dolů, až skončí štěrkovka a jdeš po louce do lesa. To už se připojila žlutá značka, po které jdeš prakticky až do cíle. Nicméně tě čeká to nejhezčí, výběh po pěšině , a následná zvlněná paráda lesem . Stoupání končí u silnice [7,5], kde už koukáš do údolí u Malé Skály. Na silnici ani nenaběhneš, ale jdeš doprava po žluté směrem k vysílači, před kterým značka uhne prudce po louce dolů a po pěšině na silnici. To už jsi 200m od cíle , opouštíš značku a po silnici jdeš pod viadukt, kde čeká parťák na předávku. Konec úseku 20 je zároveň konec vašeho auta, teď už se musí snažit zbytek týmu, zbývají 4 úseky.
Polovina závod s časem, druhá s dechem! Závěrečný výběh k vysílači v tobě sotva nechá zbytky sil na seběh.
Monča
V tom stoupáku jsem si připadala jak před týdnem na přechodu Malé Fatry. Závěrečné klesání k předávce by se dobře jelo na lyžích.
Helena
Ze začátku nudná část po silnici, pořád jsem si říkala, nech si síly na ty kopce pak, neužen se. A musím říct, že další půlka nahoru dolu nemá chybu. Jste vyřízený, ale makáte pro tým, prudký seběh na konci, ještě že to neklouzalo.
Martina

Další informace

Začátek je po silnici, tak opatrně

V Železném Brodě musíš absolvovat překřížení silnice s provozem

Za mokra dej pozor při závěrečném seběhu, strmá louka může proklatě klouzat!

Zajímavosti v okolí

Malá vodní elektrárna Spálov

Vodní elektrárna nacházející se v osadě Podspálov byla vybudována v roce 1921 podle návrhu slavného architekta Emila Králíčka a je dodnes plně funkční. Ručně ovládaná, středotlaká, průtočná a pološ...

Železný Brod

Město s 6000 obyvateli. Část města zvaná Trávníky s cennými příklady lidové architektury je chráněna jako vesnická památková rezervace. Dlouholetá tradice zpracování skla.

Splzov

Splzov se nachází v malebném údolí řeky Jizery mezi městem Železný Brod a vesnící Malá Skála. Zajímavostí je jez, který nutí vodáky na jejich jízdě zastavit. Má betonovou konstrukci a přes rok na n...

Gpx, odkazy na mapy, navigace, Pdfko pro tisk

Zobrazení na MAPY.CZ s možností uložení trasy
PDF s detailním popisem úseku (určeno pro tisk)
GPX soubor ke stažení (klikni pravou myší a vyber "Uložit odkaz jako...")