#20 Spálov -Líšný

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #20 Spálov -Líšný

Výškový profil
Od předávky tě čeká 3km rovné rychlé silnice podél Jizery směr Železný Brod. V Brodě u tenisových kurtů odbočíš doleva na lávku pro pěší, a za lávkou po nábřeží doprava. Za třetím panelákem se dáš doleva (jednosměrka v druhém směru), a přijdeš k hlavní silnici . Tady pozor, musíš přeběhnout přes silnici, a dáš se podél veterinární ambulance po zelené značce mírně vzhůru štěrkovou cestou. Následuje houpačka po zelené na [5,0], kde opustíš zelenou a sbíháš dolů, až skončí štěrkovka a jdeš po louce do lesa. To už se připojila žlutá značka, po které jdeš prakticky až do cíle. Nicméně tě čeká to nejhezčí, výběh po pěšině , a následná zvlněná paráda lesem . Stoupání končí u silnice [7,5], kde už koukáš do údolí u Malé Skály. Na silnici ani nenaběhneš, ale jdeš doprava po žluté směrem k vysílači, před kterým značka uhne prudce po louce dolů a po pěšině na silnici. To už jsi 200m od cíle , opouštíš značku a po silnici jdeš pod viadukt, kde čeká parťák na předávku. Konec úseku 20 je zároveň konec vašeho auta, teď už se musí snažit zbytek týmu, zbývají 4 úseky.

Malá vodní elektrárna Spálov

Vodní elektrárna nacházející se v osadě Podspálov byla vybudována v roce 1921 podle návrhu slavného architekta Emila Králíčka a je dodnes plně funkční. Ručně ovládaná, středotlaká, průtočná a pološ...

Železný Brod

Město s 6000 obyvateli. Část města zvaná Trávníky s cennými příklady lidové architektury je chráněna jako vesnická památková rezervace. Dlouholetá tradice zpracování skla.

Splzov

Splzov se nachází v malebném údolí řeky Jizery mezi městem Železný Brod a vesnící Malá Skála. Zajímavostí je jez, který nutí vodáky na jejich jízdě zastavit. Má betonovou konstrukci a přes rok na n...

Další informace

Začátek je po silnici, tak opatrně

V Železném Brodě musíš absolvovat překřížení silnice s provozem

Za mokra dej pozor při závěrečném seběhu, strmá louka může proklatě klouzat!

Gpx, odkazy na mapy, navigace, Pdfko pro tisk

Zobrazení na MAPY.CZ s možností uložení trasy
PDF s detailním popisem úseku (určeno pro tisk)
GPX soubor ke stažení (klikni pravou myší a vyber "Uložit odkaz jako...")
Mapa přejezdu autem

Síla nepramení z tělesné zdatnosti. Vyplývá z nezkrotné vůle.