#22 Frýdštejn - Klokočí

Přes jedno skalní město k druhému

12.800

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #22 Frýdštejn - Klokočí

Výškový profil
Od předávky u kulturáku jdeš po silnici směr Malá Skála, na odbočku k hradu [0,9] můžeš potkávat v protisměru dobíhající z úseku 21. Tady se dáš doprava a po malé asfaltce, a na horizontu odbočíš doleva na polní cestu a sbíháš loukou s krásnými výhledy, přímo před tebou Kozákov a Suché skály . Přeběhneš přes místní silnici a jdeš po červené do Drábovny. Po krátkém stoupání se začneš po pěšině proplétat skalním městem včetně schodů a lávek . I po seběhu na místní silničku [4,9]se držíš pořád červené a jdeš doprava až na hlavní silnici[5,7], kterou musíš překřížit. Tady pozor, opravdu velký provoz!!! Za silnicí jdeš na pěšinu bukovým lesem, u sohy sv. Jana Nepomuckého pokračuješ doleva stále po červené a sbíháš až do Dolánek. Držíš červenou až k lávce přes Jizeru, tu přeběhneš a dáš se doleva pěšinou k lávce přes náhon. Za náhonem po zelené doleva podél Jizery k Zrcadlové koze. Následně vyběhneš po asfaltu na silnici, jdeš rovně až do ostré levotočivé zatáčky, kde se dáš doprava po asfaltové modré cyklostezce. Tu už neopustíš a stoupáš po zpevněné cestě až na předávku.

Frýdštejn

Zřícenina hradu s dominantní hradní věží, postavená na pískovcové skále v blízkosti obce Frýdštejn. Skvostný rozhled do okolí. První zmínka z roku 1385.

Drábovna

Nevelké skalní město nad pravým břehem Jizery. Skromné zbytky středověkého hradu a archeologické naleziště z mladší doby kamenné.

Dlaskův statek

Historický statek v Dolánkách. Jeden nejlépe dochovaných roubených statků pojizerského typu. Národní kulturní památka.

Další informace

Na začátku se nenech zmást značením předešlého úseku

Drábovna je jeden z nejhezčích trailů na trase

POZOR při přebíhání hlavní silnice !!!

POZOR u Dlaskova statku, je tu velký pohyb cyklistů, koloběžek, turistů a jejich aut!!

Gpx, odkazy na mapy, navigace, Pdfko pro tisk

Zobrazení na MAPY.CZ s možností uložení trasy
PDF s detailním popisem úseku (určeno pro tisk)
GPX soubor ke stažení (klikni pravou myší a vyber "Uložit odkaz jako...")
Mapa přejezdu autem

Lidé přeceňují, co mohou zvládnout za jediný den, a podceňují, co mohou dokázat během celého života.