#23 Klokočí-Sedmihorky

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #23 Klokočí-Sedmihorky

Výškový profil
Od předávky v Klokočí jdeš na červenou směr Klokočské průchody . Schody v krásné skalní průrvě na začátku tvého třetího úseku jsou tvrdou prověrkou ,nenech se utavit. Po tomto začátku následuje výběh z lesa a rozbytý asfalt přecházející v hladký, přes vesnici Rozumov běžíš směrem na Bukovinu a vidíš Hruboskalsko jako na dlani. Na Bukovině [2,7]odbočíš doleva kolem kapličky a začneš prudce sbíhat dolů do Hrachovic. Dole se dáš doprava a hned doleva, a následuje prudký výběh skrz horní část vesnice až na [4,1], kde končí asfalt a jdeš po zelené cyklostezce po lesní cestě doprava směrem na Chutnovku. Na Chutnovce se držíš cyklostezky a jdeš vesnicí vzhůru až k malé výrobní hale [5,6], kde odbočíš po cyklostezce na písčitou cestu . Po vyběhnutí z lesa jdeš po asfaltce na silničku a po ní dolů na státní silnici. Na [7,3] musíš přes silnici s větším provozem, a je to za zatáčkou v méně přehledném místě, tak pozor na auta, pomůže ti organizátor. Za silnicí jdeš do kopce po asfaltu nahoru na Dubecko. U kaple sv. Jana Nepomuckého [8,1] jdeš doleva a po dalších 300m jdeš doprava na modrou, které se budeš dožet až do cíle. Za Kvítkovicema začneme po silničce sbíhat dolů a na [9,3] odbočíš ostře doleva na lesní cestu, která se časem změní v pěšinu . Po překonání potoka a krátkého stoupání v lese už půjdeš pouze po rovině a z kopce. Nejdříve v lese, potom mezi poli ke Svatoňovicím. Ve Svatoňovicích [10,9] po přeběhnutí asfaltky začneš prudce klesat a postupně pozvolně mezi domy na silnici v Karlovicích. Tady na [12,6] přijdeš k hlavní silnici R35, a musíš ji přejít. Je tu přechod, ale opravdu velký provoz. Následně kolem fotbalové hřiště do aleje, vedoucí do kempu Sedmihorky. Předávka je kousek od prostoru cíle, a tvému družstvu zbývá poslední, ale nejdelší úsek.

Klokočské skály

Souvislou skalní hradba tvořená prvohorními pískovci s mnoha jeskynními dutinami. Nejrozsáhlejší podzemní prostorou oblasti je jeskyně Postojná - Amerika, největší pseudokrasová jeskyně v Českém ráji,

Rotštejn

Vznik hradu Rotštejna je datován do druhé poloviny 13.stol. Byl postaven na území šlechtice Voka z Rotštejna, který byl i jeho prvním majitelem.Poté po několik dekád vlastnili hrad Vokovi potomci, ...

Dubecko

Rozhledna Dubecko, která není v našich končinách nejznámější poskytuje vskutku nádherný pohled na Český ráj, přírodu a celou krajinuDubecká rozhledna byla původně zamýšlena jen jako přijímací antén...

Další informace

Klokočské průchody jsou nádherné, a zbytek družstva si může vychutnat i vyhlídku nad nimi.

Je to transportní trasa a čeká tě trochu víc asfaltu, rovinka, nahoru i dolů.

Oproti většině trasy je část modré za Kvítkovicemi opravdu terénní.

Navigace

Zobrazení na MAPY.CZ s možností uložení trasy
GPX soubor ke stažení (klikni pravou myší a vyber "Uložit odkaz jako...")

Donuťte svou mysl, abyste byli každý den pozitivní.