#23 Klokočí-Sedmihorky

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #23 Klokočí-Sedmihorky

Výškový profil
Od předávky jdeš na červenou směr Klokočské průchody . Po ostrém začátku následuje rovinatý asfalt, přes Rozumov běžíš směrem na Bukovinu . Na Bukovině [2,7]odbočíš doleva kolem kapličky a začneš prudce sbíhat dolů do Hrachovic. Dole se dáš doprava a hned doleva, a následuje výběh skrz horní část vesnice až na [4,1], kde končí asfalt a jdeš po zelené cyklostezce po lesní cestě doprava směrem na Chutnovku. Na Chutnovce se držíš cyklostezky a jdeš vesnicí vzhůru až na [5,6], kde odbočíš po cyklostezce na písčitou cestu . Za lesem jdeš po asfaltce na silničku a po ní dolů na státní silnici. Na [7,3] musíš přes silnici s větším provozem, POZOR!. Za silnicí jdeš do kopce po asfaltu nahoru na Dubecko, kde naběhneš na modrou, a té se budeš držet až do cíle. Za Kvítkovicema začneš sbíhat, a na [9,3] odbočíš ostře doleva na lesní cestu, která se časem změní v pěšinu . Po překonání potoka a krátkého stoupání v lese jdeš mezi poli ke Svatoňovicím a po místní asfaltce do Karlovic. Tady na [12,6] přijdeš k hlavní silnici R35, je tu přechod, ale opravdu velký provoz. Následně kolem fotbalové hřiště a alejí do kempu.
I při náročnosti 4/5 se úseku neboj. Kopce jsou kratší, viceméně běhatelné, a pokud v kopci ztratíš, seběh ti to nahradí. Pěkně to utíkalo, jediný úsek, kdy jsem "predběhla" svůj teoretický čas v itineráři.

Hlavně se neutavit na těch schodech na začátku, čeká tě 14 km! Je tam pár táhlých kopců, běžíš proti slunci, ale poslední 4 km jsou finále z kopce, nech tam všechno. Je dobrý domluvit si servis na vodu na cestu a netahat ji s sebou.

Pomalá a dlouhá smrt :-)
Dana

Další informace

Klokočské průchody jsou nádherné, a zbytek družstva si může vychutnat i vyhlídku nad nimi.

Je to transportní trasa a čeká tě trochu víc asfaltu, rovinka, nahoru i dolů.

Oproti většině trasy je část modré za Kvítkovicemi opravdu terénní.

Zajímavosti v okolí

Klokočské skály

Souvislou skalní hradba tvořená prvohorními pískovci s mnoha jeskynními dutinami. Nejrozsáhlejší podzemní prostorou oblasti je jeskyně Postojná - Amerika, největší pseudokrasová jeskyně v Českém ráji,

Rotštejn

Vznik hradu Rotštejna je datován do druhé poloviny 13.stol. Byl postaven na území šlechtice Voka z Rotštejna, který byl i jeho prvním majitelem.Poté po několik dekád vlastnili hrad Vokovi potomci, ...

Dubecko

Rozhledna Dubecko, která není v našich končinách nejznámější poskytuje vskutku nádherný pohled na Český ráj, přírodu a celou krajinuDubecká rozhledna byla původně zamýšlena jen jako přijímací antén...

Gpx, odkazy na mapy, navigace, Pdfko pro tisk

Zobrazení na MAPY.CZ s možností uložení trasy
PDF s detailním popisem úseku (určeno pro tisk)
GPX soubor ke stažení (klikni pravou myší a vyber "Uložit odkaz jako...")