#24 Velké finále ve Skaláku

V cíli čeká celá parta, tak spěchej

15.000

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #24 Velké finále ve Skaláku

Výškový profil
Z kempu za mohutného povzbuzování ostatních vyběhneš směr Pelešany po štěrkové cyklostezce. Na [1,5] odbočíš na strmou lesní cestu, a po 300m vyběhneš na asfaltku. Dáš se doleva a jdeš po asfaltce značené jako červená cyklotrasa nahoru na hrad Valdštejn. Tady bývá dost lidí, tak ohleduplně. Okolo mále hospody se točíš doleva a držíš se červené turistické i cyklo trasy. Stále stoupáš po štěrkové cestě až na nejvyšší bod etapy. Když se to narovná, zatáčíš doprava, a následuje odbočka doprava po modré směr Kopicův statek. Běžíš pěknou lesní cestou dolů okolo statku a následuje pevnější cesta stále dolů do Kacanov. V Kacanovech na silnici doleva, a po 300m za obecním úřadem zase doleva na zelenou cyklostezku. A začneš pomalu a pozvolna stoupat až k Alboretu na [10,6]. Tady doprava po červené směr Hrubá Skála. Naběhneš na silnici, a po ní dolu okolo zámku. Pozor na velký provoz a nepřehledné zatáčky. Jakmile proběhneš okolo zámku, koukej doleva na odbočující pěšinu. Tou částečně po skalních schodech dolů do vesnice Hrubá Skála. Přiběhneš na silnici, a hned jak je to možné odbočíš doleva na asfaltku, která mírně stoupá - poslední stoupání celého závodu. Proběhneš okolo sochy s. Prokopa, Osudové věže a začneš po asfaltce sbíhat do lázní Sedmihorky. Proběhneš lázněmi a po silničce jdeš na trojúhelníkovou křižovatku, kde se dáš doleva. Následuje rozpadlý asfalt ke koupališti, doprava a poslední stovky metrů do cíle. Tady už tě bude vyhlížet zbytek družstva, probíháte cílovou bránou a MÁTE HOTOVO!

Hruboskalské skalní město

Pověstmi opředené skalní město nabízí nevšední zážitky pro horolezce i laiky na více než 400 věžích, jejichž nejvyšší dosahuje až do výše 55 metrů.Hruboskalské skalní město není pouze místo, které ...

Valdštejn

Nejstarší hrad v Českém ráji byl založen v polovině 13. století příslušníky rodu Markvarticů, z jehož větve vzešel slavný vojevůdce Albrecht z Valdštejna. Hrad Valdštejn byl založen již kolem roku ...

Hlavatice

Hlavatice je osamělá, 380m n.m. vysoká skála, nacházející se na červené turistické stezce asi 2km od Turnova směrem na Valdštejn. Aby mohla sloužit jako vyhlídka, je opatřena točitým kovovým schodi...

Další informace

Nezapomeň si prohlídnout hrad Valdštejn

Okolo zámku Hrubá Skála běžíš po silnici, tak pozor na provoz.

Za mokra pozor na seběh za zámkem Hrubá Skála, je to strmé a může to klouzat

Navigace

Zobrazení na MAPY.CZ s možností uložení trasy
GPX soubor ke stažení (klikni pravou myší a vyber "Uložit odkaz jako...")

Neodpoutávej se nikdy od svých snů! Když zmizí, budeš dál existovat, ale přestaneš žít.