#24 Velké finále ve Skaláku

V cíli čeká celá parta, tak spěchej

13.000

30-40-20-10

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #24 Velké finále ve Skaláku

Nová trasa 2024. HUDY individuání závodní úsek. Z kempu za mohutného povzbuzování ostatních vyběhneš směr Pelešany po štěrkové cyklostezce a jdeš první část prvního úseku. Na 1,5 odbočíš na strmou lesní cestu, a po 300m vyběhneš na asfaltku. Tady doprava a nad parkovištěm doleva na žlutou. U hospody Pod Hlavaticí krátce nahoru po červené a hned doprava dolů do Mašova. Po proběhnutí lomem jdeš po asfaltkách mezi domy. Po pár odbočkách jdeš zase na cestu 4,2 a postupně to začíná stoupat a cesta se zužuje až vyběhneš u lesního rybníčku a následně na žluté značce 5,1. Krátka rovinka a po žluté padáš dolů po trailové cestě . Dole pouze přeběhneš přes cestu na nádhernou neznačenou pěšinu a vhůru na nejvyšší bod. Pěšina je čím dál menší a prudší, až vylezeš u Kopicova statku a už jdeš po velké a mírné cestě. Na nejvyšším bodě 6,5 odbočíš z modré na neznačenou pěšinu a klesáš. Na červené hřebenovce doprava a po 100m hned na zelenou směr Radeč, kde to na 7,2 začne být zase trail jak má být až na 8,2. To už jsi na velké cestě a jdeš po modré doleva. Následuje stoupání na silnici na 9,2 kolem zámku Hrubá Skála musíme po silnici, pozor na velký provoz a nepřehledné zatáčky. Jakmile proběhneš okolo zámku, koukej doleva na odbočující pěšinu. Tou částečně po skalních schodech dolů do vesnice Hrubá Skála. Přiběhneš na silnici, a po 200m odbočíš doleva na asfaltku, která mírně stoupá - poslední stoupání celého závodu . Proběhneš mezi domy a přejdeš na lesní cestu, na 11,1 odbočíš dolů na lesní seběh do lázní Sedmihorky. Proběhneš lázněmi a po silničce jdeš na trojúhelníkovou křižovatku, kde se dáš doleva. Následuje rozpadlý asfalt ke koupališti, za ním doprava a poslední stovky metrů do cíle. Tady už tě bude vyhlížet zbytek družstva, probíháte cílovou bránou a MÁTE HOTOVO!

co říkají závodníci

Parádní etapa, kde jsem se musel zmáčnout na 100%, abych našemu týmu udržel celkově druhé místo. Měl jsem obavu z výběhů na Valdštejn a z Kacanov, ale jsou to celkem mírné kopce a lze to tam slušně nakopnout.
Tomáš
Finále ve skaláku je finále se vším všudy, boj s únavou i se stoupáním a vlastně i klesáním
Martin
Kdo běžel poslední úsek a neměl moc přípravy, tak ať si šetří síly, jestli poběží zase ten"mazec", ale říkám paráda!!!
Honza
Opravdu je to Velké finále. Za mě Královská etapa. Akorát houpavé a krásně běhatelné. Nemá smysl se šetřit a doběh do cíle je pak plný emocí.
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Hruboskalské skalní město

Pověstmi opředené skalní město nabízí nevšední zážitky pro horolezce i laiky na více než 400 věžích, jejichž nejvyšší dosahuje až do výše 55 metrů.Hruboskalské skalní město není pouze místo, které se tyčí vysoko nad o...

Valdštejn

Nejstarší hrad v Českém ráji byl založen v polovině 13. století příslušníky rodu Markvarticů, z jehož větve vzešel slavný vojevůdce Albrecht z Valdštejna. Hrad Valdštejn byl založen již kolem roku 1260 a to nejspíše J...

Hlavatice

Hlavatice je oblíbené vyhlídkové místo nad Turnovem cestou po červené turistické značce směrem na Valdštejn. Na vyhlídkovou plošinu vede točité kovové schodiště. Slouží od roku 1894!

Venkovní šifrovací hra

Venkovní šifrovací hra ZÁZRAČNÝ PRAMEN v Sedmihorkách může být zajímavou zábavou na neděli po závodě. Přijď luštit kvízy a řešit hlavolamy kousíček od kempu.