#3 Kacanovy-Vyskeř

Z malebného údolí na vyhlídkový kopec

9.700

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #3 Kacanovy-Vyskeř

Výškový profil
Po předávce jdeš po silnici 1/2km po modré značce, a u hřbitva odbočíš a stále po modré začneš stoupat. U Kopicova statku [km1,7] se sklon zmírní. Na [2,3] odbočíš z velké cesty doprava na pěšinu, která tě traverzem dovede na čevenou, po které se dáš doprava. Zlaté stezky Českého ráje si užiješ ale pouze 200m, a odbočíš doprava na zelenou, směr Radeč. Je to úzká trailová cesta, tak koukej pod nohy. Když přijdeš na velkou cestu, po které se dáš doprava, jdeš z kopce dolů [3,9] po hrubém asfaltu. Po půl kilometru bude značka odbočovat doleva [4,4], Ty však zůstaneš na asfaltu a poběžíš stále dolů údolím. Proběhneš kolem dvou rybníků a začni koukat po odbočce na pěšinu doleva, do lesa [6,2] . Následuje lesní pěšina, nejdříve mírná, a po pravotočivé strmě vzhůru. Jakmile vyběhneš z lesa, máš vyhráno! Přibíháš na silnici, dej se doleva a za odbočkou na Mladostov zase doleva na polní cestu[7,2]. Mírné stoupání, nejdříve lesem Tě dovede na otevřené pláně s překrásným výhledem. Teď už zbývá pouze kolem zdejšího letiště seběhnout do vesnice, a po rovinaté silnici dát závěrečných 400m sprintem. Vyskeř tě vítá !!
Super úsek, pěkný kopec, nádherný seběh skalním městem.
Vladimír
Ta krátká stojka mě pěkně pocuchala seběvědomím.

Můj první noční úsek. Chvilku to trvalo, než jsem se skamarádila se světlem čelovky, ale pak to svištělo.
Jana

Další informace

Start úseku je na louce vedle koupaliště, kde se také parkuje.

Tento úsek končí na návsi ve Vyskři. Parkovat je potřeba v zemědělské stanici dle plánku.

Místa se zvýšenou pozorností: Prvních 700m v Kacanovech je po silnici, kde bude provoz.

Pozor na odbočky!

Poslední metry jsou opět po silnici, pozor na auta.

Zajímavosti v okolí

Kopicův statek

Unikátní roubená usedlost pojmenovaná podle Vojtěch Kopice, naivního sochaře samouka, který do okolních skal v rozpětí roků 1940-1978 vytesal postavy z českých dějin, výjevy z bájí a pověstí, dopln...

Hruboskalské skalní město

Pověstmi opředené skalní město nabízí nevšední zážitky pro horolezce i laiky na více než 400 věžích, jejichž nejvyšší dosahuje až do výše 55 metrů.Hruboskalské skalní město není pouze místo, které ...

Vyskeř

Čedičový vrch (358 m.n.m.) nad obcí se stejným jménem. K raně barokní kapli na vrcholu vede křížová cesta. Poutní místo s dalekým rozhledem.

Gpx, odkazy na mapy, navigace, Pdfko pro tisk

Zobrazení na MAPY.CZ s možností uložení trasy
PDF s detailním popisem úseku (určeno pro tisk)
GPX soubor ke stažení (klikni pravou myší a vyber "Uložit odkaz jako...")