#4 Vyskeř - Vyskeř

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #4 Vyskeř - Vyskeř

Výškový profil
Začínáš na Vyskři pod kostelem po silnici do kopce. Potom se silnice narovná, na [1,0] se připojí modrá značka a ty jdeš plnou parou vpřed po silnici až na [1,7], kde po modré odbočíš doleva na lesní trail. Úvozovou cestou jdeš dolů, je to málo frekventovaná cesta, proto na ní určitě potkáš volné větve a podobně. Na [2,3] odbočíš doprava na zelenou, která tě skutečně trailovou stoupající cestou vyvede zpět na silnici. Silnici pouze přebíháš, držíš se zelené a jdeš zase dolů stezkou typickou pro Český ráj. Úzká stezka se časem změní na šírší, každopádně stále plynule klesáš. A po zelené dojdeš až na silnici, a stéle po zelené doprava dojdeš rovinatým terénem na Věžák . Tady POZOR, tady mužeš potkat předávku 10-11 a kolegy v protisměru, ale ty si toho nevšímáš, a jdeš až na [8,1] na silniční T-křižovatku, kde se dáš doprava. Po 200 metrech jdeš v pravotočivé zatáčce silnice doleva na cestu . Doteď to byla zábava, ale tady začíná Tvoje práce, jseš dole a musíš nahoru. Ale je to příjemná plynulá cesta, sjízdná autem, po které vyběhneš nahoru na otevřené pole. Na [9,5] přijdeš po štěrkovce na finální silniční část. Dej do toho maximum, bude tě sledovat celé družstvo, protože tvoje auto tady končí, a začíná druhá část týmu. Foto Tomáš Kubelka.

Vyskeř

Čedičový vrch (358 m.n.m.) nad obcí se stejným jménem. K raně barokní kapli na vrcholu vede křížová cesta. Poutní místo s dalekým rozhledem.

Podtrosecké rybníky

Věžák, Nebák, Rokytňák, Vidlák, Krčák, Dolský a Podsemínský. To je osm rybníků známých spíše pod souhrnným názvem Podtrosecké rybníky. Nacházejí se, jak již název napovídá, pod dominantou Českého r...

Pekařova brána

Pekařova brána je jedním z nejkratším silničních tunelů vůbec. Vznikla při stavbě silnice v roce 1914, když její stavitelé narazili na skálu místními nazývanou Mnich. Stavitelé se rozhodli pro zach...

Další informace

50% úseku se budete pohybovat po silnicích, respektujte běžná pravidla!! Tento úsek poběží někteří z vás už po tmě, vzhledem k silniční části úseku zvyšte počet reflexních prvků ... Dole u Věžáku je předávka úseků 10-11, Ty pokračuješ po silnici dál - nenech se zmást
GPX soubor ke stažení

... nadání a genetické předpoklady bez práce k ničemu nebudou.