#7 Valečov - Branžež

Užij si hrad, na závodění máš zbývajících sedm kiláků

7.200

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #7 Valečov - Branžež

Výškový profil
Od předávky po 100m odbočíš doprava na červenou pěšinu, po které jdeš trochu zarostlým údolím mírně dolů, až přijdeš na louku. Tady je na [1,3] v louce postavená maringotka. U ní se dáš po traktorových kolejích doleva do krátkého, ale poměrně prudkého kopce. Jakmile vyběhneš na horizont, máš před sebou hrad Valečov. Po široké cestě jdeš na parkoviště pod hradem, tady krátce po červeno-žluto-zelené nahoru na hrad , a dále kolem původně obydlených jeskyní pěšinou, která je členitá, ale opravdu super. Pozor, drž se cesty, mimo cestu je kam spadnout. Po tříbarevné značce jdeš cca 700m a pak jdeš doleva po červené. Po krásném rovinatém úseku proběhneš dolíkem jménem Buclava, a stále po červené. Na [4,0] prudká odbočka doprava, a mírně vzhůru až na silnici. Tady opustíš červenou, a jdeš po silnici 300m na odbočku na Zápudov. Odbočíš doprava a po malé silničce seběhneš do Zápudova. Až skončí asfaltka [5,8], dáš se po zelené turistické doleva, po rovinaté pěšině. Údolím mírně zkopce jdeš až na silnici na [7,1].Teď už tě čeká posledních 200m na předávku.
Noční úsek č. 7 byl jeden z lehčích. Docela malé převýšení a rychlá trať.

Tady to můžeš valit
Ondřej
Nádhernej trailík kolem Valečova. Škoda že není ve dne.
Honza

Další informace

Pár krátkých a strmích výběhů, ale jinak spíš lehká etapa

Od hradu Valečov opatrně přes kořeny mezi skalami, drž se cesty, mimo ni je kam spadnout

Pozor, posledních 200m po silnici, nutné reflexní prvky!!!

Zajímavosti v okolí

Valečov

Krásná zřícenina s romantickými jeskyňkami, postavená pravděpodobně na konci 13.stol. nad vsí Boseň. Hrad byl budován pod nepřátelským tlakem, díky čemuž byl kladen důraz na silné obvodové zdivo a ...

Mužský

Vrch Mužský se svými 463 m.n.m. nepatří přímo mezi velikány. I přesto svoji krásnou lokalitou zaujme každého návštěvníka.V nálezech se zde již dříve našlo, že v době kamenné tu bylo velmi husté osí...

Sokolka

Skalní masiv, který se vypíná v lese nad Komárovským rybníkem. Ze skalních plošin s členitými stěnami vysokými kolem 40 metrů je nádherný výhled na romantické okolí lemované rozsáhlými lesy.

Gpx, odkazy na mapy, navigace, Pdfko pro tisk

Zobrazení na MAPY.CZ s možností uložení trasy
PDF s detailním popisem úseku (určeno pro tisk)
GPX soubor ke stažení (klikni pravou myší a vyber "Uložit odkaz jako...")