#7 Valečov - Branžež

Užij si hrad, na závodění máš zbývajících sedm kiláků

7.800

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #7 Valečov - Branžež

Výškový profil
Od předávky po 100m odbočíš doprava na červenou pěšinu, po které jdeě trochu zarostlým údolím mírně dolů, až přijdeš na louku. Tady je na [1,3] v louce postavená maringotka. U ní se dáš po traktorových kolejích doleva do krátkého, ale poměrně prudkého kopce. Jakmile vyběhneš na horizont, máš před sebou hrad Valečov. Po široké cestě jdeš podél nových domů, a na konci plotu z gavionů jdi rovně na silnici. Jsi u parkoviště pod hradem, tady jdeš krátce po červeno-žluto-zelené nahoru na hrad , a dále kolem původně obydlených jeskyní pěšinou, která je členitá, ale opravdu super. Po tříbarevné značce jdeš cca 700m a pak jdeš doleva po červené. Po krásném rovinatém úseku proběhneš dolíkem jménem Buclava, a stále po červené. Na [4,0] prudká odbočka doprava, a mírně vzhůru až na silnici. Tady opustíš červenou, a jdeš po silnici 300m na odbočku na Zápudov. Odbočíš doprava a po malé silničce seběhneš do Zápudova. Až skončí asfaltka [5,8], dáš se po zelené turistické doleva, po rovinaté pěšině. Údolím mírně zkopce jdeš až na silnici na [7,1].Teď už tě čeká posledních 700m vesnicí Branžež na předávku.

Valečov

Krásná zřícenina s romantickými jeskyňkami, postavená pravděpodobně na konci 13.stol. nad vsí Boseň. Hrad byl budován pod nepřátelským tlakem, díky čemuž byl kladen důraz na silné obvodové zdivo a ...

Mužský

Vrch Mužský se svými 463 m.n.m. nepatří přímo mezi velikány. I přesto svoji krásnou lokalitou zaujme každého návštěvníka.V nálezech se zde již dříve našlo, že v době kamenné tu bylo velmi husté osí...

Sokolka

Skalní masiv, který se vypíná v lese nad Komárovským rybníkem. Ze skalních plošin s členitými stěnami vysokými kolem 40 metrů je nádherný výhled na romantické okolí lemované rozsáhlými lesy.

Další informace

Pár krátkých a strmích výběhů, ale jinak spíš lehká etapa

Od hradu Valečov opatrně přes kořeny mezi skalami

Pozor, posledních 700m po silnici, nutné reflexní prvky!!!

Navigace

Zobrazení na MAPY.CZ s možností uložení trasy
GPX soubor ke stažení (klikni pravou myší a vyber "Uložit odkaz jako...")

Především se nauč mít radost. Pravá radost je tím nejdůležitějším v životě.