#9 Kněžmost - Kost

Z města místními hvozdy až na ikonický hrad Kost

10.600

10-30-40-20

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #9 Kněžmost - Kost

Od předávky jdeš podél kostela a ZŠ ke Kněžmostskému rybníku a na silnici směr Drhleny. Tady proti tobě může běžet v protisměru předchozí úsek, tak se nenech zmást jejich značením. V Drhlenech na 2,6 odbočíš po asfaltce doprava, a začínáš po modré turistické prudce stoupat. Je to jediné tvoje stoupání, a po nepříjemných 500m prudké asfaltky jseš nahoře na horizontu u rozhledny Čížovka . Když přiběhneš na silnici, dáš se doprava k rozhledně, a za rozhlednou odbočíš po silnici doleva. Po 0,5km odbočíš po modré na louku a následuje krásná lesní cesta až na 6,8, kde přijdeš na asfaltovou cyklostezku . Následně jdeš po bílé a modré cyklostezce k silnici. Po silnici absolvuješ 150m doprava a odbočíš po červené turistické zase doprava. Tady si užiješ písek českého ráje . Na 8,7 se drž červené, navede tě na přeběhnutí silnice, a po červené pokračuješ za silnicí dál. Tady už jsi ve finiši, přibíháš k silnici, červená jde okolo rybníku bahnem, ale ty jdeš posledních 200m po silnici a koukás na hrad Kost.

co říkají závodníci

Kostelem začíná, romantickým hradem končí, ze začátku ukolébá asfaltem, v druhé polovině utopí v písku. A v temném lese dávat pozor na odbočky!
Romana
Krásná náročná trasa, kde si v druhé části užijte písek na 100 :-)
Jirka
Pohodová trasa s občasným pískem ve kterém se nedá skoro ani jít, ale o to je to zábavnější. Na konci při výběhu z lesa na asfaltku do cíle pozor na pařízky, které jsou vyšší než se zdají a cílí na tvou špičku.
Klára
Krásná, rychlá, celkem rovinatá trasa, dost po silnici, což je obzvlášť v noci příjemné. Napalte to!
Lukáš
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Čížovka

Téměř 40 metrů vysoká rozhledna ve tvaru jehlanu nabízí turistům úžasné pohledy do okolí Českého ráje. Stavba s kovovou konstrukcí a zděnou základnou začala slouží turistům od roku 2017.

Sokolka

Skalní masiv, který se vypíná v lese nad Komárovským rybníkem. Ze skalních plošin s členitými stěnami vysokými kolem 40 metrů je nádherný výhled na romantické okolí lemované rozsáhlými lesy.

Kost

Jeden z nejlépe zachovaných středověkých hradů, postavený v polovině 14. stol. v gotickém stylu. Hrad, založený v údolí Plakánku, se tyčí na pískovcové skále nad Bílým rybníkem. Jeho dominantu tvoří tzv. Bílá věž, pět...

Čelovka SILVA Trail Runner Free

Zcela nový druh čelovky. Vítěz ISPO AWARD 2020 za technologickou inovaci. Free Technology - superlehká kompaktní jednolitá konstrukce bez přebytečných kabelů s energií vedoucí uvnitř čelenky. Hybridní box na baterie ...