Organizace v teamu

Pokud neběháte štafetové závody každou chvíli, bude se Vám hodit následující článeček, který se věnuje nejdůležitějším otázkám z hlediska dobré nálady, spolupráce a vzájemné podpory v teamu na dvěstěpadesátce.

Rozdělení do aut a přiřazení úseků

Rozdělení do aut je základním odrazovým můstkem ke všem dalším úvahám, první auto začíná, druhé auto končí. Platí, že druhé auto má těžší úseky.

Jako první při rozhodování obvykle přichází délka a obtížnost úseku. Je dobré taky nezapomenout na charakter trati (někdo miluje běhání v kopcích, jiný naopak), povrch (asfalt může pro někoho být vhodnou úlevou po náročném terénu) i to, jestli se běží v noci (speciálně pro holky důležitá otázka).

V autě by se měli sejít lidé, které to hlavně spolu bude bavit a užijí si zábavu i ve chvílích, kdy budou všichni nevyspalí, někdo se ztratí nebo budou jen těžko stíhat přejezd na další předávku.

Na dvěstěpadesátce máme navíc tři vložené individuální závody se zajímavými cenami: HUDY HORSKÁ (#16 Lomnice-Kozákov), SHOKZ NEJDELŠÍ (#20 Semily-Malá Skála) a CRAFT VELKÉ FINÁLE (#24 Velké finále ve Skaláku). Toto také zohledněte při plánování.

Příprava před závodem

Kromě klasického běžeckého tréninku je potřeba se důkladně seznámit se svým úsekem. Prostudovat na mapě, přečíst si popis, nahrát trasu do mobilu nebo hodinek. Samozřejmě nejvíc je, dopředu si svůj úsek proběhnout, to ale tuto možnost nemá každý.

Vždy se vyplatí, dopředu si rozdělit role v autě. Kdo bude řídit při přejezdech, kdo se bude starat o jídlo a pití, kdo bude hlídat průběžné výsledky a čas příjezdu na další předávku.

Nezapomeňte před odjezdem zkontrolovat covidové potvrzení, čelovku, powerbanku, povinné reflexní prvky a ostatní pro vás důležité části výbavy.

Společná komunikace

Domluvte se dopředu, jak spolu budete komunikovat během závodu a dopředu si to vyzkoušejte. Určitě můžeme doporučit společnou skupinu na Whatsup, Messengeru nebo Signálu. Bude si moci posílat fotky, polohu auta a další informace. Operativně se budete moci lépe domlouvat na dalším postupu. Na rozdíl od loňského roku nebudeme centrálně sledovat polohu teamů pomocí GPS. V rámci teamu, je to ale možné nahradit právě pomocí výše zmíněných komunikátorů nebo pomocí Garmin live.

Chybí běžec? Někdo se zraní?

Pokud na poslední chvíli někdo vypadne a nemůžete narychlo nikoho sehnat, napište do facebookové skupiny 250 ČESKÝ RÁJ pro teamy, kterou jsme speciálně zřídili za tímto účelem. Tady se taky mohou zapsat zájemci ze strany běžců.

Příjezd na závod

S předstihem budete vědět, kdy startujete. Naplánujte si proto příjezd do Sedmihorek tak, abyste měli dostatečnou rezervu pro vyzvednutí startorvního balíčku a vyřízení formalit v kempu. Můžete přijet najednou a fandit při startu nebo auto s běžcem do prvního úseku dorazí dříve a druhé až večer po práci.

Start

Vychutnejte si moment startu. Udělejte si společnou fotku. Vyprovoďte na prvních metrech vašeho závodníka. Moment, na který jste se těšili celý rok je tady!

Přesuny během závodu

Co byla pro Váš team ta nejdůležitější ingredience úspěchu? Odpovídají kapitáni vítězných teamů jednotlivých kategorií z prvního ročníku.
Karel Valenta, Why not: "Sounáležitost týmu, všichni jsme kamarádi, čili super atmosféra a všichni jsme měli jasný cíl."
Jiřina Pintová, Dezorientované sokolky: "Běžecká vyrovnanost a pohoda v týmu."
Michal Všetečka, Tigi shu: "Ten závod si jedeme prostě užít."

Pro řidiče máme připraveny mapy přejezdů mezi jednotlivými úseky. Najdete je vždy u popisu každého úseku pod odkazem "Mapa přejezdu autem". Určete si dopředu, kdo bude řídit a nastudujte přejezdy a možnosti parkování na předávkách. Přesuny jsou vyjímečně delší než 10 kilometrů, takže budete vše zvládat v pohodě. Prosím buďte ohleduplní vůči ostatním na silnici a v noci dávejte pozor na kance, srnky a zajíce.

 

Online výsledky

Připravili jsme pro Vás speciální webovou aplikaci s výsledkovým servisem. Kdo je na trati, kdo poběží jako další a kdy se má připravit na předávku. Kromě toho výsledky jednotlivých úseků a průběžné celkové pořadí. Vše sledujte na adrese https://250cr.cz/vysledky. Tuto adresu si uložte do mobilu mezi oblíbené položky.

Spát v autě nebo v kempu?

Během dvěstěpadesátky se nikdo moc nevyspí. Často jen několik desítek minut. Vzhledem ke krátkým vzdálenostem je možné se vrátit do kempu a zdřímnout si v relativním pohodlí. Nebo naopak zůstat na trati a spát v autě nebo vedle auta. Každopádně se vyplatí nějaké větší auto nebo rovnou dodávka a určitě platí staré moudro "jak si kdo ustele, tak taky usne".

Těšíme se na vás!