#3 Kacanovy-Vyskeř

Z malebného údolí na vyhlídkový kopec

9.600

30-50-10-10

pěšina-cesta-asfalt-silnice

Popis úseku #3 Kacanovy-Vyskeř

Po předávce jdeš po silnici 1/2km po modré značce a u hřbitova odbočíš a stále po modré začneš stoupat. U Kopicova statku km1,7 se sklon zmírní. Na 2,3 odbočíš z velké cesty doprava na pěšinu, která tě traverzem dovede na čevenou, po které se dáš doprava. Zlaté stezky Českého ráje si užiješ ale pouze 200m a odbočíš doprava na zelenou, směr Radeč. Je to úzká trailová cesta, tak koukej pod nohy. Když přijdeš na velkou cestu, po které se dáš doprava, jdeš z kopce dolů 3,9 po hrubém asfaltu. Po půl kilometru bude značka odbočovat doleva 4,4 a můžeš tam vidět běžce a značení dalšího úseku. Ty však zůstaneš na asfaltu a poběžíš stále dolů údolím. Proběhneš kolem dvou rybníků a začni koukat po odbočce na pěšinu doleva, do lesa 6,2 . Následuje lesní pěšina, nejdříve mírná, a po pravotočivé strmě vzhůru. Jakmile vyběhneš z lesa, máš téměř vyhráno! Přibíháš na silnici, dej se doleva a za odbočkou na Mladostov už jdeš ze silnice doleva na místní cestu. Po ní mírně stoupáš až na 8,3, kde jdeš doprava a přes horizont s nádherným výhledem sbíháš loukou k silnici. Tady POZOR, zbývá posledních 0,5km do cíle po úzké silnici, kde budou jezdit auta ostatních týmů.

co říkají závodníci

Můj první úsek, šla jsem do něj celá natěšená, plná sil a moc jsem si ho užila. Nádherná trasa, nahoru dolů bylo super. Stoupání letištěm na Vyskeři se zapadajícím sluncem. Nádhera
Stáňa
Můj noční úsek, trasa je krásná, různorodá, houpavá a finiš z kopce je super, i když nohy si myslí něco jiného.
Téja
Ta krátká stojka mě pěkně pocuchala seběvědomím.
Roman
Můj první noční úsek. Chvilku to trvalo, než jsem se skamarádila se světlem čelovky, ale pak to svištělo.
Jana
Foto z úseku

Zajímavosti v okolí, naše doporučení

Kopicův statek

Unikátní roubená usedlost pojmenovaná podle Vojtěch Kopice, naivního sochaře samouka, který do okolních skal v rozpětí roků 1940-1978 vytesal postavy z českých dějin, výjevy z bájí a pověstí, doplněné verši. Jako sprá...

Hruboskalské skalní město

Pověstmi opředené skalní město nabízí nevšední zážitky pro horolezce i laiky na více než 400 věžích, jejichž nejvyšší dosahuje až do výše 55 metrů.Hruboskalské skalní město není pouze místo, které se tyčí vysoko nad o...

Vyskeř

Čedičový vrch (358 m.n.m.) nad obcí se stejným jménem. K raně barokní kapli na vrcholu vede křížová cesta. Poutní místo s dalekým rozhledem.

HUDY Pardubice

Prodejna HUDY PARDUBICE nabízí širokou kolekci outdoorového zboží, specializuje se na skialpinistické vybavení včetně odborné instruktáže, servisu a plně vybavené půjčovny a poskytuje také revizi pracovního materiálu.